جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
لوگو

آیا مکه مرکز مغناطیسی زمین است

چرا هواپیما از فراز خانه ی خدا پرواز نمیکنند

آیا مکه مرکز مغناطیسی زمین است ؟ این سوالی است که بارها و بارها توسط افراد از علما و افراد متخصص پرسیده می شود و این موضوع باعث شده است تا بسیاری از کارشناسان به بررسی این موضوع بپردازند.

آیا مکه مرکز مغناطیسی زمین است ؟ چرا بالای مکه هیچ هواپیمایی نمیرود ؟ بار مغناطیسی باعث این موضوع شده است؟ پاسخ خیر است و تمامی این موارد از نظر کارشناسان فقط یک فرضیه بوده و هیچ یک تا این لحظه اثبات دقیق نشده اند و دلیل عدم پرواز هواپیما نیز بار مغناطیسی نبوده است اما با این وجود از نظر برخی از کارشناسان هم نیز وجود کعبه در مرکز کره ی زمین تا حدودی صحیح است که به طور دقیق تر در ادامه خواهیم گفت.

 

آیا مکه مرکز مغناطیسی زمین است ؟ آیا کعبه مرکز کره ی زمین است؟

یکی از پر تکرارترین سوالات این است که آیا کعبه از لحاظ جغرافیایی در مرکز کره ی زمین است و این باعث شده است که مرکز مغناطیسی زمین باشد؟ این پرسش پاسخ های متنوعی از سوی افراد مختلف دارد که 3 مورد را در ادامه خواهیم پرداخت.

1-در بسیاری از احدایث و روایات آمده است که کعبه در وسط زمین قرار دارد اما بسیاری از علمای دینی منظور از وسط بودن آن ، مشخصا از لحاظ هندسی و جغرافیایی نیست.

2-بسیاری معتقدند که از آنجایی که کعبه در وسط بین 4 بخش یعنی حجر السود ( سمت شرق ) ، رکن یمانی ( سمت جنوب ) ، رکن شامی ( سمت شمال ) و رکن عراقی ( سمت غرب ) قرار دارد ، از این جهت به آن مرکز گفته می شود. ( پیشنهاد می شود مقاله ی حجر الاسود چیست را مطالعه فرمایید.)

3-اما دانشمند مسلمان دکتر کمال الدین حسین مصری بعد از بررسی هایش معتقد است که خانه ی کعبه از لحاظ جغرافیایی دقیقا در مرکز خشکی های زمین وجهان قرار دارد.

 

چرا هواپیما از فراز خانه ی خدا پرواز نمیکنند ؟

آخرین سوال مربوط به مرکز بودن مغناطیسی کعبه و هم چنین عدم امکان پرواز هواپیماها از بالای سر آنها می باشد که این مورد هم اثبات نشده است و دلیل علمی بر آن ذکر نشده است.برخی از مسئولین عربستانی دلیل عدم پرواز هواپیما به روی خانه ی کعبه را موارد زیر اشاره کرده اند:

  1. کوه های بزرگ : اولین و مهم ترین دلیل کوه های بزرگ در این شهر است که طبیعتا برای فرود و تیک آف هواپیما خطرناک می باشد.
  2. آرامش زائرین : دومین دلیل هم آرامش زائران است.چرا که وجود هواپیماها بر فراز مکه میتواند آرامش زائران را بهم زده و آنها نتوانند به درستی مناسک حج را به جای آورند.
  3. منع عکس برداری : سومین دلیل هم منع عکسبرداری از خانه ی خدا بوده که از سوی دولت عربستان وضع شده است.

 

نتیجه گیری

ما در اینجا به 2 پرسش مهم یعنی آیا مکه مرکز مغناطیسی زمین است ؟ و چرا هواپیماها در آسمان کعبه پرواز نمیکنند را پاسخ دادیم و گفتیم که روایات و بررسی های مختلفی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا کعبه مرکز زمین است یا خیر که برخی گفته اند بله و برخی هم خیر و هم چنین دلیل عدم پرواز هواپیماها بر آسمان کعبه نیز وجود مرکز مغناطیسی نبوده و دلایلی همچون کوه های بزرگ ، آرامش زائران و هم چنین منع عکسبرداری گفته شده است.

 

لینک های مفید:

استعلام فیش حج

خرید فیش حج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لوگو سفید

سایت فیش مکه یکی از معتبرترین جاهایی است که شما میتوانید با خیال راحت فیش حج خود را خرید و فروش کرده و آگهی های خود را به طور رایگان در آن ثبت نمایید. سادتان باشد که شما بعد از مشاوره و تماس با ما به طور کامل راهنمایی شده و با قیمت مناسب برای هر دو طرف میتوانید فیش حج عمره و تمتع خود را بخرید و یا بفروشید.

لینک های مفید

ارتباط با ما

نماد ها و عتبارات

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به فیش مکه می باشد.

طراحی و سئو توسط گروه دیجیتال مارکتینگ وبتانیک